marți, 20 octombrie 2009

IN FIRMA

Batranul s-arata in usa -
E garbov sub anii cei grei,
"Patroane, pricepe-mi durerea:
Furi painea copiilor mei !

Ce lesne saracii ca mine
Netrebnici pe drumuri s-arunca !
O viata intreaga muncit-am
Si-acum imi ei dreptul la munca.

Din bratele mele, odata,
Puternice, azi imi ramane
Doar unul, si-acuma cu-acesta,
Cer mila ta cruda, patroane !

Cand nu mai sunt bun la nimica
M-alungi, si nu ai indurare !
Si uiti ca din bratele mele
Esti astazi puternic si mare !

Departe nu-i ceasul din urma
Cand zilele mele s-or duce, -
Caci toata rasplata vietii-mi
E-atata : o groapa si-o cruce !"

Patronul afara-l alunga, -
Batranul sub anii cei grei,
Cu glasul in lacrimi suspina :
"Furi painea copiilor mei !"

T. Demetrescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ClickLink.ro Director WEB